tisdag 25 augusti 2015

Ibland behöver man pausa!

Ibland under sin resa emot sina mål och drömmar kan man behöva pausa för att hinna tänka lite. Detta har jag själv märkt då jag ofta gillar att leva mitt liv i full fart med mycket saker igång, detta leder (tror jag) alltid någon gång till en känsla av tomhet. Denna tomhet dyker upp när jag har tappat bort mig själv i allt jag håller på med.

Det jag menar när jag säger att jag tappar bort mig själv är att jag glömmer bort till viss del vad jag egentligen vill göra. Jag nappar på så gott som alla möjligheter jag får för att testa på, men tillslut kommer en känsla av tomhet då jag inte riktigt vet om jag är på väg dit jag vill.

Vid dessa tillfällen tycker i alla fall jag att det är skönt att pausa och kolla över vad man egentligen håller på med och på så sätt få en uppfattning om vart man egentligen är på väg. För när man väl har tittat över det man håller på med och sorterat upp allt så kan man välja bort det som inte känns riktigt bra. Efter att jag har gjort detta under denna sommaren känner jag att nu är jag på banan som tar mig åt rätt håll igen då jag framöver bara kommer göra saker som känns bra och ger mig de erfarenheter jag vill ha.

Så när livet känn tomt eller du inte vet vart du ska så rekommenderar jag dig att pausa en stund för att hitta dig själv igen och efter det kan du komma tillbaka med mer kraft än vad du hade innan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar