onsdag 26 augusti 2015

Alla har vi olika bagage

I vårat samhälle tycker jag det är viktigt att vi kommer ihåg att vi alla är olika med olika bagage. Det är ofta man vill passa in och vara som alla andra, medan man samtidigt blir dömd för den man är och vilket bagage man har. I min syn är det väldigt konstigt att man dömer andra för hur dem är man det är även lika konstigt, eller snarare tråkigt att många ofta vill passa in. För vad är egentligen att passa in och vara som alla andra, vad är egentligen normalt?

Detta är en fråga som enligt mig aldrig får ett bra svar då det egentligen inte finns något som är normalt då vi alla är olika individer som är olika på så många olika sätt. Det finns egentligen inget som är normalt då det som anses normalt för en viss person inte alls är normalt för någon annan. Till exempel så kanske någon tycker det är normalt att vara bära färgstarka kläder medan någon annan tycker det är normalt med jordade färger på kläderna. Detta är vad dessa personer tycker själva men skulle de diskutera vad som är normalt skulle de aldrig komma fram till ett svar.

Det många tar för normalt är oftast de som flest har, gör eller är. Vilket inte alls stämmer, enligt mig. Bara för att många andra gör så eller är så betyder det inte har det är normalt, det betyder bara att fler gör så. För om det skulle vara normalt att göra som alla andra hur skulle det då bli med dem som tycker det är normalt att gå mot strömmen.

Ni förstår säkert min poäng i detta, det finns egentligen inget som är normalt. Man bör inte döma andra eller sig själv för att denna eller sig själv inte är normalt eftersom att det är en evig diskussion. Jag vill bara att alla ska komma ihåg att vi alla är unika och det som är unikt har inget som liknar detta samt att det som är unikt går inte att jämföra eftersom att då är det inte unikt.

Ni alla är underbara människor med olika bagage samt tycken och låt det förbli så!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar