tisdag 2 juni 2015

Vad betyder träning för mig?

Träning för mig betyder en hel del på olika plan. Träning har alltid varit en del utav mitt liv då jag har spelat hockey sen jag var sju år. Sedan har hockeyn hängt i genom livet och gör det fortfarande även fast jag inte spelar längre. Dock har träningen alltid hängt kvar då jag inte fungerar utan den har jag märkt.

För det första är träningen viktig för mig då jag mår bra psykiskt utav den och fungerar som person när jag tränar. Träningen låter mig få en stund där jag bara tänker på mig själv och behöver inte fokusera på något annat. Min koncentrationsförmåga och mitt humör blir så sjukt mycket bättre vilket även gör mig mer effektiv i livet.

Sen är träningen väldigt viktig för mig då jag mår bra fysiskt av den. Tack vare träningen kan jag leva det aktiva liv jag vill leva samt att jag slipper få ont i min armbåge som jag har haft problem med sen jag var fem år (hoppas på att läkarna håller det dem sa så att jag ev får protes om 11 år). 

Träning är även en väldigt social sysselsättning om man tänker efter. Många vill träna och nå sina mål, vilket betyder att så gott som alla som tränar har saker gemensamt. Till och börja med har dem något de vill samt att de är beredda att lägga ner tid på det. Sedan varierar mål, tillvägagångssätt samt typ av träning. Detta gör att man alltid kan lära sig något nytt, vilket är riktigt häftigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar