onsdag 1 juli 2015

Omställningperioder

Nu har jag inte bloggat på länge men kommer igång igen med ett lite irriterat inlägg då jag jobbar min första vecka för sommaren denna vecka vilket gör att jag behöver ställa om mina insulindoser. Detta tycker jag personligen är väldigt irriterande då jag får känningar flera gånger om dagarna under de första 3-5 dagarna på jobbet då jag inte vet hur mycket jag ska sänka mina doser. Idag blev det totalt 4 känningar och befarar ännu fler imorgon. Ibland blir man bara less på diabetesen och man kan tyvärr inte göra så mycket åt det. Det som är en liten tröst är att jag inte är ensam med att ha diabetes då min farbror som jag jobbar med också är en typ 1:a.

För att vara lite positivt så är det bara en vecka till jag åker ner till Bankeryd för att delta som ledare vid ett diabetesläger. Ser fram emot det sjukt mycket och det kommer bli sjukt kul. Innan det ska jag spendera ett par sköna dagar med min älskling på hennes landställe. 

Se till att göra något extra utav denna sommaren och det finns ingen bättre dag att börja med det än idag. Kör hårt och sikta mot dina mål, vila nu och njut av livet för det finns inget bättre än nuet. Ut och våga göra det du drömmer om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar