lördag 30 maj 2015

Lägg inte en värdering i andras yrken!

Läste precis ett x antal kommentarer på en artikel som var länkad på facebook som handlade om ett speciellt yrke. Tyvärr var mesta delen av dessa kommentarer negativa gentemot yrket, vilket jag tycker är väldigt tråkigt eftersom att det är jätte svårt att lägga en värderings i vad någon annan gör och håller på med.

Detta är något jag även har märkt av själv när jag har jobbat och ska inte säga att jag är oskyldig heller. Dock har jag insett att det är väldigt svårt att lägga en värdering i vad andra gör eftersom att jag inte vet hur det är att utföra. Detta gäller rent krasst allt. Det är jätte svårt att lägga en värdering i vad andra har gjort, gör och vill göra.

Även om man har gjort det själv är det inte samma sak för någon annan. Vi har alla olika kunskap, egenskaper samt historia. Vilket gör oss unika! Det ända man kan göra är att acceptera alla för vad dem är och vad de vill göra utan att lägga värderingar i det. Jag har sagt det förut och säger det igen: vi är alla olika, vilket gör att vi är unika och det som är unikt går inte att jämföra då det inte är unikt i så fall.

Så kom ihåg att respektera alla för vad dem gör. Många gånger gör andra saker du aldrig skulle kunna tänka dig att göra, så respektera det i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar