torsdag 16 juli 2015

Vad händer nu?

Skriver mycket om hur jag tycker man ska tänka på sin väg framåt i livet, dock har jag inte skrivit så mycket om hur jag egentligen lever och vad mina mål är för tillfället.

Kan börja med att jag tog studenten i Juni, vilket i sig var en sjukt bra dag. Jag gick ut gymnasiet med sjukt mycket idéer och tankar om vad jag vill göra i livet. Dessa tankar är kvar och ändras från vecka till vecka samt att nya idéer dyker upp hela tiden.

Hittills under sommaren har jag gjort saker som jag har mått/mår bra av då sista året i gymnasiet var jobbigt och studiemotivationen faktiskt sjönk för första gången sen 8:an. Detta har gjort att jag har bestämt mig för att ta minst ett sabbatsår för att göra saker som jag tycker är kul och verkar spännande att testa på.

På listan över saker som jag vill göra finns bartenderutbildning och baristautbildning samt lägerledare. Mitt största mål är att starta ett eget företag där jag kan komma ut till speciellt skolor och prata om studieteknik, mobbning, studentförberedelser samt synsätt på livet och utveckling som exempel. Detta vill jag göra för att på så sätt dela med mig av mina bästa tips, råd och erfarenheter för att underlätta skolgången för ungdomarna. Detta skulle vara sjukt häftigt att få göra detta då jag har märkt på de föreläsningar jag har haft att ungdomarna tar till sig och kanske fått den lilla motivationsknuffen de behövde för att orka med det jobbiga ämnet eller att få höra att de inte är ensamma gällande mobbning och på så sätt orka lite till.

Känslan att få hjälpa ungdomar med hjälp utav mina egna erfarenheter och idéer är underbart. Idag har jag kontakt med två personer som diskuterar idéer med mig gällande utveckling och mål. Det är dessa människor som får mig att älska det jag gör. Om mina föreläsningar och idéer eller liknande kan hjälpa två personer är jag mer än nöjd. Dock tänker jag mig att om två personer kan dra positiva fördelar av det jag en gång har lärt mig, kan säkert fler göra det och det är detta som gör att jag älskar att föreläsa.

Så våga tro på dina drömmar och sträva mot dem, det gör i alla fall jag! Nu säger jag god natt då jobbet väntar imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar