onsdag 20 maj 2015

Det är okej att kolla bakåt, dock med rätt anledningar!

Ibland hör man hur folk säger att man inte ska kolla bakåt i livet då det man redan har varit där och att man inte ska tänka på det som varit. Har hört talesätt så som att man bara ska kolla bakåt för att ta sats in i framtiden, vilket jag tycker är delvis sant. Självklart kan man använda sitt förflutna för att boosta sig själv i sitt steg in i framtiden, men man kan använda det till så mycket mer ändå.

Jag själv brukar ofta blicka tillbaka för att se hur långt jag faktiskt kommit i livet, hur jag har utvecklats som person samt varför ser mitt liv ut som det gör idag. På så sätt kan jag bli fascinerad utav mig själv och min resa som har varit extremt rolig och lärorik. Jag har gått från omotiverad glidare till motiverad (vill säga entreprenör) idéspruta. Kan även kolla på min personliga utveckling från blyg och försynt till självsäker och målmedveten.

Dessa saker har jag upptäckt när jag har kollat bakåt i mitt liv, genom att fundera över hur och varför allt hände är väldigt lärorikt ibland. Dock finns det tillfällen man inte har en aning om vad som hände och då får det vara så. Hittar du händelser där du vet varför just den händelsen skedde är du mer medveten nästa gång något liknande skulle hände.

Är man inte medveten om vad som händer runt en är det väldigt svårt att veta när en möjlighet dyker upp rakt framför ögonen på en och då missar man den. Detta är ett sätt till att bli mer medveten!


Våga kolla på din egna historia för att kanske lära känna dig själv bättre eller bli mer medveten över vad som egentligen har hänt. Använd din bakgrund på ett sätt som gynnar ditt nu samt din framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar