torsdag 21 maj 2015

Tillbakablick i mitt liv

Pratade senat om att titta tillbaka i livet för att se hur långt man har kommit. Sa då att jag gör de för att se hur långt jag har tagit mig i livet.

I grundskolan var jag mobbad. Jag blev kallad saker, inputtad i väggar, knuffad och utfryst. Under denna tid var jag en besserwisser som hela tiden ville göra det rätta. Jag skötte mig i skolan, sa till om jag såg något jag inte gillade etc. Detta verkade folk störa sig på, vet inte riktigt än idag den riktiga anledningen till varför jag blev mobbad men en hypotes är att jag blev mobbad för att jag just var en besserwisser och ville hela tiden den rätta.

Detta skedde inte bara på skolan utan så småningom skedde det även på fotbollsträningarna där en del inte verkade tåla mig, vet heller inte här varför de valde att gå på mig. De sa att jag var dålig, kass och frös ut mig. På träningarna gjorde jag mitt bästa och tyckte det var kul men tillslut fick jag nog och slutade i fotbollslaget. Som tur var spelade jag även hockey under denna tid och kände mig trygg där, vilket även var en räddning för mig.

På grund av detta var mitt självförtroende väldigt lågt och jag blev blyg samt tillbakadragen. När jag började i sexan hade jag en "I don't giva a shit"-attityd och brydde mig inte så mycket om saker. Hamnade i fel gäng, vilket resulterade i 6 hemringningar de 2 första veckorna pga olika anledningar.

På detta blev jag även mordhotad via facebook i mitten av sexan. Detta var av de gamla parallellklasskamraterna som hade mobbat mig innan. Allt började med en bild från förskoleklass på en fest och ett skämt. Vi skämta med varandra innan en av killarna tog mitt skämt på allvar, efter runt 200 kommentarer kom det två ordagranna mordhot som gjorde mig livrädd. Har varit med i tidningen angående detta (Näthatet gör dem livrädda)


Dock har detta gjort mig till den jag är idag. Mobbningen har gjort mig stark i slutändan och är i nuläget faktiskt tacksam mot dem som mobbade mig då de har gjort mig väldigt ödmjuka, men jag skulle aldrig velat ha stått ut med dem heller. Hade jag fått undvika detta hade jag mer än gärna gjort det. Detta sker även dagligen för 60 000 barn varje dag och det är hemskt!!

Våga stå upp för mobbning, ingen väljer att mobbas därför ska det stoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar