måndag 4 maj 2015

När saker händer

Under sina resa genom livet gäller det alltid att omge sig av folk som bryr sig om en och som får en att må bra. Dessa människor kan bli speciellt värdefulla när ovanliga saker händer som man inte är van vid att hantera eller att hantera själv.

Detta fick jag uppleva i helgen då jag var med om en situation som jag aldrig har varit med om innan. Denna situation var väldigt jobbig då jag aldrig har varit med om liknande förut. Blev chockad och skärrad efter detta.

Men tack vare en speciell person som fångade upp mig eter det som hände och brydde sig om mig fick jag prata om det som hände. Detta gav mig svar på de frågor jag hade samt fick mig att förstå vad som hade hänt. 

Det är detta jag menar med att omge sig med bra personer och ta vara på de grymma personer man har runt sig. Utan han som fångade upp mig i helgen hade jag fortfarande gått runt och grubblat över det som hände. Så ta vara på de du har runt om dig som får dig att må bra för en dag kan en av dessa vara den ända personen som hjälper dig ur det du inte kan hantera själv.

Tack för hjälpen i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar