torsdag 28 maj 2015

Snart framme vid en av livets milstolpar

Nu är det inte långt kvar till en av mina milstolpar, studenten. Efter många år i skolbänken, stor personlig förändring och framförallt ett sjukt slit i skolbänken de senaste åren är det snart klart.
Det har hänt mycket de senaste åren. Betygen har blivit mycket bättre, har blivit tryggare som person samt skapat mig en motiverande framtidsutsikt.

Om vi börjar med betygen så gick jag hela sexan och sjuan och brydde mig inte ett skit om skolan. Jag hade ingen motivation och gjorde bara det som krävdes för att klara ämnena. I slutet av sjuan hade jag 180 meritpoäng (om jag räknar rätt). I åttan skedde dock en förändring då jag fick en ny mentor som lyckades få mig att förstå att jag kunde så pass mycket mer än vad jag själv trodde. De kommande åren i åttan och nian skedde det mycket. Studierna började gå mycket bättre då jag själv började förstå att jag kunde om jag väl ville. Efter dessa två år när jag gick ut grundskolan hade jag höjt mina meritpoäng till 285, alltså en höjning med 105 meritpoäng! Denna studietakt följde även med mig in i gymnasiet och efter tre års slit kommer jag nu gå ut med ett meritvärde på ungefär 18,5. Känner mig sjukt stolt!

Har tack vare bland annat mina studieresultat blivit tryggare i mig själv. Eftersom att jag blev så dedikerad i mina studier har jag många gånger fått frågan hur jag orkar eller hur jag klarar av det. Många har även benämnt mig som galen, vilket jag själv tycker är väldigt kul. Som jag har skrivit innan kommer folk kalla dig galen om du gör något de aldrig skulle göra.

Under dessa år har jag även träffat extremt många underbara personer som har gjort mig till den jag är idag och vill tacka alla. Ni som aldrig trodde på mig och ni som alltid trodde på mig, ni som ville trycka ner mig och ni som försökte lyfta upp mig, vill tacka alla för ni har alla lärt mig något.

Nu inom den kortaste framtiden är resor planerade, jobb och även två diabetesläger som ledare. Efter det väntar en bartenderutbildning samt uppstart av mitt kommande företag. Ser fram emot allt!!

Våga bli kallade galna, det är så värt det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar