söndag 19 april 2015

Fint väder, sömnbrist och idéstorm

Efter att ha jobbat inatt till 03 och kommit hem 05 för att gå upp 07 igen är jag rätt mör i huvudet idag. Dock har jag spenderat hela dagen på en väldigt intressant kick-off med Balansekonomi snurrar tankarna som en storm i huvudet. Har så mycket tankar och idéer som inte vet vart de ska ta vägen just nu.

Men jag ska dela med mig av det bästa jag fick höra idag. Om du vill bli framgångsrik så är det väldigt svårt att göra det själv. Du behöver ofta ha råd och tips under vägens gång. Ofta gör vi felet att vi ber om råd från våra kompisar eller familj, vilket är väldigt självklart på ett sätt då det är dessa vi litar mest på. Problemet är bara det att dessa är väldigt sällan de bästa rådgivarna, eftersom att de väldigt sällan är där du vill vara.

Om du har ett mål och vill bli framgångsrik vet du ofta vart du vill vara någonstans. De bästa råden kan du då få från dem som redan är där du vill vara. Detta är väldigt logiskt egentligen då de har redan gått den vägen du vill gå, alltså kan de i alla fall berätta vad de gjorde, tänkte och funderade över.


Du ska självklart vara med dina vänner men du bör välja vad du ska lyssna på. Som jag har skrivit innan kommer du möta på väldigt många som kritiserar dig eller inte tror på det du tror på (Våga vara annorlunda). Dessa kan även vara dina vänner eller familj, alltså bör du välja vad du ska lyssna på.

Så våga tro på det du gör och gå emot strömmen, du möter på folk som inte tror på det du gör överallt men låt dem aldrig övertala dig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar