lördag 25 april 2015

Välj dina vägar

Jag skriver mycket om mål, framgång och hur jag ser på dessa begrepp. Dock vill jag påpeka att det är viktigt att man är snäll emot sig själv också. Med detta menar jag att man inte ska köra slut på sig själv. Ibland har man sjukt många roliga tankar, idéer och mål så man vill testa på allt. Detta kan bli svårt många gånger om det är för mycket då man inte kan gå in för det man gör 100%, utan man måste kompromissa.

Personligen tycker jag det är jätte tråkigt att kompromissa då jag själv alltid vill göra allt men samtidigt göra allt till 100%. Tyvärr är detta väldigt svårt om man har mycket på gång samtidigt eftersom att man med mesta sannolikhet behöver kompromissa.

Detta kan då i sin tur leda till att glädjen i det man håller på med försvinner eftersom att man inte kan lägga tillräcklig energi på det och att det man gör inte blir så bra som man önskar. Är man då fast i ett projekt som måste bli klart kan detta lätt bli en börda. När detta projekt blir en börda är det lätt att detta tar energi från det andra man håller på med.

Det jag menar är alltså att man bör ta hand om sig själv och ibland välja vilket mål man vill jobba med för tillfället. Gör man inte det när det behövs finns risken att man hamnar i en ond spiral där energin försvinner. Detta tror jag även är en av bovarna till att vi stressar så mycket som vi gör i dagens samhälle eftersom att vi gör mycket saker som vi inte tycker är kul. Då blir bördan utav de tråkiga projekten en stress.

Så ta hand om er själva och jobba emot de mål som är mest relevanta för tillfället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar