torsdag 12 mars 2015

Hur ser jag på livet?

Brukar ställa denna fråga till mig själv ibland för att inse hur man egentligen ser på livet med allt som händer runt omkring. Det är ofta man hamnar i en rutin under dagarna och gör samma sak gång på gång utan någon vidare reflektion. Enligt mig är det svårt att märka hur man känner över något om man inte reflekterar över det. Är det jag håller på med bra eller dåligt, kul eller inte osv. Detta är viktigt enligt mig för jag tycker att man bara ska göra saker som ger en energi och som är roliga att göra, annars är det inte värt tiden.

Just nu är livet väldigt skönt då gymnasiet börjar ta slut (på gott och ont) samt att hockeysäsongen börjar lida emot sitt slut. Det är även vår ute och ser fram emot allt som jag ska göra framöver. Även fast jag är mitt uppe i en skilsmässa som är inne på sitt tredje år anser jag att livet ändå är riktigt skönt. Försöker se det ljusa i livet och inte låta onödig energi gå till spillo. Har, som jag skrivit innan, väldigt mycket idéer, planer och visioner på min framtid och jobbar stenhårt för att nå dem. Alla människor har sina upp och ned gångar, that´s life. Det gäller bara att inse vad som fick en att börja och veta vad man har för mål för att fortsätta kämpa. Jag vet vad jag vill och jag ska dit!

Nu säger jag god natt då nya utmaningar väntar imorgon! Ser fram emot dem och kommer möta dem med ett leende :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar