fredag 13 mars 2015

Min livsfilosofi

I tidigare inlägg skrev jag om mål. Då tycker jag det är viktigt att man påpekar en sak. Njut av resan! Min livsfilosofi går ut på att målet med livet är att dö, vi kommer alla dö någon gång men vi vet aldrig när. Tänk er att målet med livet är döden och resan dit är själva livet. Då lyder min filosofie såhär: Eftersom att vi idag strävar så mycket emot våra mål i vardagen och stressar emot att klara av dessa så missar många idag resan emot sina mål. Enligt mig är resan det roliga många gånger och då man lär sig flest saker. Så om alla stressar mot sina mål och missar resan kommer alltså majoriteten av personerna i samhället att stressa emot målet med livet, döden. Då står man där tillslut vid livets mål och undrar vad man har gjort genom sitt liv då man aldrig har njutit av resan till sina mål.

Det jag försöker säga är alltså att vi stressar för mycket i vardagen och på så sätt stressar igenom livet. På så sätt riskerar vi att missa massor av saker under livet som vi aldrig har njutit av.

Njut av livet och de utmaningar ni ställs emot, stanna även upp för att reflektera över vad du har och var glad över det. Det är vanligt idag att vi glömmer mycket och får ett tunnelseende genom vardagen, bli inte en av dem för du missar så mycket. Framöver rekommenderar jag att ni tar tid för att inse vad ni har, vart ni är och hur ert liv ser ut. Ni får helt nya perspektiv på saker, det lovar jag.

Så sätt mål men våga njut av resan emot era mål! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar